Vredesteins store erfaring

Vredesteins store erfaring

Vredestein er stolte over at være blandt de ældste dækproducenter i verden med en historie, der strækker sig over mere end 100 år.

Innovation er at se fremad 

Gummi har været i vores blod siden begyndelsen af det 20. århundrede, og ligesom innovation er det en byggesten i vores DNA. Dette har gjort os til det, vi i dag: en førende europæisk producent af førsteklasses dæk. 

Høj kvalitet gennem et århundrede: Vredesteins store erfaring

Vredestein er stolte over at være blandt de ældste dækproducenter i verden med en historie, der strækker sig over mere end 100 år. 

1908

Emile Louis Constant Schiff køber Guttapercha Company i Delft (Holland).

1909

Virksomheden flytter til Loosduinen og skifter navn til N.V. Rubberfabriek Vredestein.

1910

Vredestein fremstiller sit første cykeldæk.

1912

Vredestein fremstiller sine første dæk til personbiler.

1934

Cykeldækfabrik etableret i Doetinchem.

1947

N.V. Nederlandsch-Amerikaansche bildæksfabrik Vredestein etableres i Enschede sammen med B. F. Goodrich.

1952

Vredestein markedsfører Profilux, det første dæk til personbiler, der udvikles internt.

1955

Vredestein er en af de første producenter i Europa, der producerer slangeløse dæk: Profilux uden slange.

1962

Fusion med N.V. Rubberfabrieken Havea Raalte.

1965

Introduktion af det første Vredestein vinterdæk til personbiler: M&S 187.

1966

Vredestein præsenterer sit eget radialdæk med tekstiltråde til personbiler: Sprint.

1972

Sprint Steel, det første radialdæk med tekstiltråde, kommer på markedet.

1978

Vredestein introducerer det første reflekterende cykeldæk.

1979

Introduktion af Space Master, et unikt foldbart reservehjulskoncept til personbiler.

1979

Introduktion af Vredestein Snow+: Dette vinterdæk til personbiler får hurtigt et godt ry og er grundlaget for Vredesteins position som førende mærke inden for vinterdæk.

1991

Introduktion af Quatrac, Vredesteins første helårsdæk til personbiler.

1993

Introduktion af racerdækket Vredestein Fortezza, med hvilket Leontien Zijlaard-van Moorsel vinder verdensmesterskabet i cykling.

1995

Introduktion af Snowtrac, det første vinterdæk med avanceret silica-teknologi.

1996

Vredestein introducerer Wintrac, et vinterdæk til personbiler, der er velegnet til høje hastigheder.

1997

Introduktion af Traxion/Traxion+, de første traktordæk i 65-70-serien.

1997

Vredestein starter et partnerskab med den italienske designer Giugiaro.

1999

Introduktion af Flotation Pro, det første radiale redskabsdæk.

1999

Introduktion af Sportrac, det første dæk i verden, der er designet af den italienske bildesigner Giugiaro.

2001:

Vredestein præsenterer Sprint Classic, et dæk til veteranbiler.

2004

Olympisk guldmedalje i landevejscykling (enkeltstart) til Leontien Zijlaard-van Moorsel på Fortezza Pro TriComp-dæk.

2004

Introduktion af det første Vredestein-bildæk med hastighedsindeks Y til hastigheder over 270 km/t.

2005

Introduktion af Wintrac 1 xtreme, det første højtydende vinterdæk med hastighedsindeks W. Vredestein er det første mærke i verden til at introducere denne type produkt.

2006

Vredestein præsenterer et unikt ultrahøjtydende dæk til personbiler: Ultrac Sessanta.

2006

Stor succes i Tour de France for Cadel Evans og Robbie McEwen, der kører på Vredestein Fortezza-dæk.

2007

Jakob Fuglsang bliver verdensmester på mountainbike på Vredestein Black Panther-dæk.

2007

Quatrac 3 er det første helårsdæk med RunFlat-teknologi. Vredestein er det første mærke i verden til at introducere denne type produkt.

2009

Vredestein købes af den globale dækproducent Apollo Tyres Ltd.

2012

Udbygningen af produktionskapaciteten for landbrugsdæk. Årsagen er den hurtigt voksende efterspørgsel på Vredestein-landbrugsdæk fra originaludstyrs- og eftermarkedet.

2013

"Air Master by Vredestein" – Vredestein udvikler en unik fleksibel frontspoiler til kvalitetssportsvogne sammen med en kendt tysk bilproducent. Vredestein er det første mærke i verden til at introducere denne type produkt.

2013

Introduktion af det første dæk til høstmaskiner med Vredestein F+-teknologi (IF): Traxion Cereall.

2013

Wintrac xtreme S med hastighedsindeks Y til hastigheder op til 300 km/t introduceres.

2014

Introduktion af Quatrac 5, det første helårsdæk med hastighedsindeks Y. Vredestein er det første mærke i verden til at introducere denne type produkt.

2014

Enschede-fabrikken opgraderes med ny tandemblanding.

2015

Vredestein introducerer Traxion Harvest, en ny linje af dæk til høstmaskiner.

2015

Introduktion af nye agroindustrielle dæk til teleskoplæssere og agroindustrielle anvendelser: Traxion Versa og Endurion.

2015

Vredestein Traxion+ og TraxionXXL godkendes af det tyske forskningsinstitut DLG efter omfattende testning.

2015

"Air Master by Vredestein" modtager international anerkendelse i form af den prestigefyldt DKG Product Award-tildeling ved International Rubber Conference.

2016

Åbning af R&D Centre dedikeret til OEM’er i Frankfurt og tredobling af investeringer i forskning og udvikling.

2017

Åbning af en ny fabrik i Ungarn. 

Unik position i dæk til veteranbiler

Moderne teknologi og klassisk design kendetegner de dæk, som Vredestein har udviklet til det voksende veteranbilmarked. Takket være Vredestein Classic-programmet indtager vi en unik position i dette segment. Med vores dækvælger kan det rette dæk findes hurtigt til enhver veteranbil eller moderne klassiker. 

Imponerende portefølje

Efter at have startet ud med cykeldæk er vores portefølje vokset enormt gennem årene med et imponerende udvalg af førsteklasses dæk til personbiler, landbrug og industri. 

Europæisk

Som producent af førsteklasses dæk i hjertet af Europa har vi de bedste forudsætninger for at forstå efterspørgslen på markedet. Innovation har altid været et nøglebegreb for os, når vores internationale udviklingscenter i Enschede udvikler og tester dæk, som ofte vinder internationale tests. 

Udvidelse

Vi har skabt grundlaget for fremtidig vækst. Vi har anvendt de nyeste produktionsteknikker på vores fabrik i Enschede, implementeret tættere partnerskaber med bilproducenter, åbnet et nyt kontor i Frankfurt og udvidet vores produktionskapacitet i Ungarn. Fra strategiske positioner tæt på vores partnere i Europa forsøger vi at blive endnu bedre til at imødekomme behovene på bilmarkedet i de kommende år.